غذاهای مفید برای استخوان، آرتروز، درد مفاصل و نقرس

غذاهایی که از موادکلسیم و فسفردار برخوردارند، بهترین غذای استخوان به شمار می روند.

برخی از این غذاها عبارتند از : کشک، انواع کلم، پونه، مرزه، پودر سنجد، چهارمغز، کنجد با پوست به صورت خام، سبزی جات، میوه ها و روغن زیتون، نور مستقیم آفتاب و تناول کله جوش که یک غذای سنتی است، خرما و شیره خرما ومصرف غذاهای کلسیم و فسفر بهترین خوراکی برای محافظت از استخوان ها است.از طرفی نرمش و ورزش روزانه نیز موجب قوی تر شدن و استحکام استخوان ها می شود.

مصرف قرص کلسیم به مدت طولانی باعث افزایش فشار خون ، سنگ کلیه و ورم معده می شود.

برای از بین بردن درد آرتروز روغن رازیانه یا بابونه را در محل درد بمالید و یا برگ شبدر را در روغن زیتون جوشانده و روی قسمت دردناک بمالید.

خوردن دم کرده دم اسب، بابا آدم و اسطوخودوس نیز در درمان رماتیسم و آرتروز مفید هستند. در ضمن خیار حل کننده ی اورات و اسید اوریک، کنگرفرنگی،فلوس، برگ انگور، و سیر کاهش دهنده ی اسید اوریک در بدن ، کمپرس گیاه علف هفت بند کاهش دهنده ی درد نقرس و دیگر آن که پودر سنجد که از آسیاب کردن کامل سنجد بدست می آید مقوی کننده ی مفاصل می باشد.

نکته دیگر اینست که اگر بطور مرتب هر روز ناشتا نصف استکان از پخته شده 250  گرم نبات در سه کیلو گرم آبغوره را میل کنید تا آرام آرام معجون فوق به اتمام رسد، درمان مناسبی برای رماتیسم، روماتوئید آرتریت و نقرس گرم خواهد بود.

غذاهای مضر برای استخوان:

هندوانه در افراد سرد مزاج باعث درد مفاصل و ضعف می شود، چای ، انواع ترشی جات، سرکه، ماست، صبحانه به صورت پنیر و چای شیرین، استفاده نکردن از نور مستقیم خورشید و خوردن غذاهای ممنوعه ای که موجب می شود غدد درون ریز وظیفه خود را به خوبی انجام ندهند.که این باعث  پوکی استخوان و آرتروز و ساییدگی استخوان از بیماری های استخوانی می باشند.




تاريخ : شنبه 27 مهر 1392 | 8:37 | نویسنده : فاطمه |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.